top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJoris Van Droogenbroeck

Padelblessures


Padel samen met Quickfit Personal Trainer Joris Van Droogenbroeck. Voor blessureleed en revalidatie van padelblessures.
Padelracket met ballen

Padel kent de laatste jaren een enorme stijging aan populariteit in Vlaanderen. Op 5 jaar tijd ging het aantal clubs in Vlaanderen van 7 naar 123 en daar heeft corona zeker zijn steentje toe bijgedragen. Zoals bij elke sport kan je ook bij padel echter blessures oplopen.

Welke padelblessures komen het meest voor?


Uit onderzoek dat tot nu toe gedaan werd, alsook op basis van andere racketsporten, zijn dit de meest voorkomende blessures:

  • Polsklachten: TFCC

  • Elleboogklachten: tennis- en golfelleboog

  • Rugklachten: vooral in de lage rug

  • Knieklachten: jumper knee en kniebandletsels

  • Schouderklachten: impingement, werpschouder

Voorkomen is beter dan genezen.

  • Start met een goede opwarming.

  • Zorg voor degelijk materiaal: aangepaste kledij, een racket met het juiste gewicht.

  • Bouw geleidelijk op.

  • Zorg voor een goede conditie.

  • Werk je (romp)stabiliteit bij.

  • Eindig je spelletje met een goede cool down.

Quickfit staat voor je klaar!

Als je rekening houdt met de bovenstaande tips, beperk je alvast het risico op blessureleed. Wens jij aan blessurepreventie te doen of wil je opgelopen padelblessures behandelen? Neem dan contact met ons op.



Bronnen:

8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Kommentare


bottom of page